Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 Tekna+

- 22 oktober 2018

Nóg meer succes in het verschiet

Hoewel de huidige generatie van de Qashqai alweer vier jaar op de markt is, doet hij nog geenszins verouderd aan. De recente opfrisbeurt heeft de auto goed gedaan en het basisontwerp met de scherp aangezette lijnen op de flanken is nog steeds actueel. Hoewel de bestaande motoriseringen ons best konden bekoren, bleek de consument wat meer eisen te hebben. 140 Pk is blijkbaar juist wat de veeleisende consument in zijn of haar Qashqai wil hebben. Dit blijkt ook uit de kilometers die we maakten tijdens de korte test met de nieuwe motor. Met de nieuwe basisuitvoering - dus met 140 pk - voldoet hij geheel aan de wensen en verlang je eigenlijk niks meer. Waar we onze bedenkingen hadden bij een dergelijke basismotor, blijkt het in de praktijk een erg fijne metgezel te zijn. De Qashqai was al een verkoopsucces, maar dankzij de nieuwe motor lijkt nog meer succes hem niet meer in de weg te zitten .

  • Heerlijke aandrijflijn
  • Ontwerp nog steeds fraai
  • Fijne update van het navigatiesysteem
  • Automaat alleen beschikbaar met 160 pk
  • Meerprijs ten opzichte van voorganger
140 pk
240 Nm
193 km/h
10,5 s
5,7 (5.7) l/100km
130 g/km
C
22%
€ 28.390
€ 37.540
€ 688 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Peugeot 5008 1.2 PureTech S&S EAT6 Allure

  • Mazda CX-30 SkyActiv-X 180 2WD Luxury

  • Jeep Compass 1.4 MultiAir Limited

  • Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Skylease GT

  • Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line

  • Renault Kadjar 1.3 TCe 140 GPF Intens

  • Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line

  • 2024 - Nissan Qashqai e-POWER N-Design

  • 2022 - Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus

  • 2021 - Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+

  • 2017 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-N XTronic Tekna+

  • 2014 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna

  • 2011 - Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna

  • 2010 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna

  • 2009 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All Mode Optima

  • 2007 - Nissan Qashqai 1.6 Visia Look