Ruimteknaller en kunstleer
Grote kritiek op de vorige A-Klasse was er toch voornamelijk vanwege het ruimtegebrek. Het is daarom goed om op te merken dat Mercedes-Benz grote stappen op dit gebied heeft gemaakt met de nieuwe A-Klasse. Voorin zit je als vanouds riant, maar voor het eerst kun je ook redelijk fatsoenlijk achterin plaatsnemen. Zowel aan hoofd- als beenruimte levert de nieuwe Benjamin veel meer ten opzichte van uitgaande model. Ook de kofferruimte neemt toe, zodat de auto overall een stuk praktischer kan worden genoemd. Afhankelijk van de gekozen uitvoering heb je sportstoelen of de in de testauto aanwezige meer klassieke autostoel. De stoelen ondersteunen voortreffelijk en zijn zelfs in de standaarduitvoering al uitgebreid te verstellen. Standaard wordt de Progressive geleverd met Artico (kunstleer) bekleding, gecombineerd met stof. Voor bijna 500 euro heb je daar volledig Artico kunstlederen bekleding voor, zoals we dat ook in de testauto aantreffen. We raden je aan om óf voor de Artico met stof combinatie te gaan, óf ruim 1.200 euro meer uit te geven voor de Nappalederen bekleding. Het kunstleer is namelijk niet geventileerd en voelt kunstmatig aan.
Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus
Seat Leon 1.5 eTSI FR
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2
BMW 1 Serie 118i Luxury Line
Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna