Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Business Executive

- 28 december 2017

Geen grootspraak meer

Reikhalzend werd uitgekeken naar het nieuwe vlaggenschip van Opel. Een strakke concept car vormde de aankondiging dat de nieuwe d-segmenter een stuk spannender zou worden dan de Vectra die hij opvolgde. Met een mediacampagne waar je 'u' tegen zegt, werd de Insignia van de eerste generatie gelanceerd. Volgens de autobouwer was het de beste Opel ooit. De verwachtingen waren dan ook hooggespannen toen we voor het eerst op pad mochten met de Insignia. De auto bracht vooruitstrevende techniek in een aantrekkelijke verpakking. Maar hij liet ook punten liggen op het gebied van dynamiek en afwerking. Genoeg huiswerk voor de opvolger van dit model, dat mede door een scherpe prijs geen slechte zaken deed in de afgelopen jaren.

165 pk
250 Nm
215 km/h
9,4 s
6,8 (6.1) l/100km
138 g/km
B
22%
€ 32.700
€ 44.705
€ 820 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • DS 5 BlueHDi 150 Chic

  • Skoda Superb 1.4 TSI Greentech ACT Style Businessline

  • Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Opel Insignia 2.0 SIDI 4x4 Cosmo OPC Line

  • 2014 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

  • 2010 - Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • 2009 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 Turbo Cosmo