Ook premium prijzen
Peugeot wil de komende jaren iets omhoog kruipen in de verschillende segmenten en zet met de 3008 een flinke stap in de goede richting. Denk even de emblemen weg en stap dan nog eens in de 3008. Het interieur voelt premium (met de tuimelschakelaars en mooie materialen), de prestaties doen niet onder voor die van bijvoorbeeld een GLA, en er is een hele reeks aan comfortvoorzieningen en veiligheidsfuncties op de auto te krijgen. Maar met de hang naar premium verschuiven ook de prijzen steeds meer die kant op. Voor niet minder dan 29.384 euro krijg je een 3008 mee van de Peugeotdealer. Maar je wilt geen wieldoppen en een niet in hoogte verstelbare passagiersstoel, waardoor je de Acces-uitvoering laat voor wat hij is. Een goed uitgeruste 3008 met 1.2 driecilinder kost algauw 32 mille. De 165 pk sterke 3008 in GT-line die wij op de oprit hadden staan doet daar nog eens bijna 10k bij op. Voor 41.644 euro is deze auto de jouwe, waarbij nog lang niet alle opties zijn aangekruist. De speciale accenten zijn uiteraard standaard, net als de full-ledverlichting. Voor zaken als de handsfree achterklep en een panoramadak dien je nog ruim 2000 euro bij te leggen.
De zakelijke rijder kan overigens gebruik maken van een aantal aantrekkelijke pakketten, die onder de noemer BlueLease vallen.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground