Dynamisch of comfortabel?
De Niro is enkel leverbaar met één onderstel. Dit onderstel kan op twee verschillende manier worden afgesteld. Ga je voor de 16-inch wielen dan zal de afstelling meer gericht zijn op comfort, terwijl de afstelling bij de 18-inch wielen gericht is op sportiviteit en dynamisch rijgedrag. Dit is ook doorvertaald in het stuurgedrag van beide afstellingen. De samenwerking tussen de benzine- en de elektrische aandrijflijn gaat soepel. Tijdens het rijden kan nauwelijks gemerkt worden wanneer er wordt geschakeld tussen de benzine- en de elektromotor. Het gebruikte accupakket is vrij compact, wat resulteert in een zeer beperkte actieradius enkel op elektriciteit. Om die reden ontbreekt ook een knop waarmee ingesteld kan worden dat er enkel puur elektrisch gereden wordt. Dit vertaalt zich direct in het verbruik van de auto. Waar Kia een verbruik van 1 op 25 opgeeft zijn, wij niet verder gekomen dan een verbruik van 1 op 18.
Kia heeft eveneens gedacht aan consumenten die van plan zijn op pad te gaan met een aanhanger. Indien gekozen wordt voor een trekhaak, kan de Niro 1.300 kilo met zich meetorsen en een kogeldruk aan van 75 kilo. Hiervoor worden dan zowel een grotere radiatorventilator alsook grotere remschijven gemonteerd. Vanaf november zal dit standaard geleverd worden op iedere Niro, behalve als gekozen is voor het ComfortLine pakket. Op cross-over hybride-gebied is de Toyota RAV4 de enige concurrent - in dit segment - waar een aanhanger achter kan. Het trekgewicht van de RAV4 is met 1.650 kilo echter wel fors hoger dan bij de Niro.