Op achterstand
Tsja, wat moet je nou als je een auto wil kopen in het premiumsegment? BMW, Audi en Mercedes-Benz maken al jaren de dienst uit bij de grote en luxere midden- en topklassers. Toch klopt een merk als Jaguar serieus op de deur met de XE en XF en is het dus niet meer vanzelfsprekend dat succes gegarandeerd is. Desondanks biedt de E-Klasse wederom een aansprekend pakket dat de concurrentie op achterstand zet. Dit doet hij vooral op het gebied van rijcomfort en de - optionele - veiligheidssystemen, waarbij het autonome rijden een pluim verdient. De auto zet nieuwe standaarden als het aankomt op het ontwerp en afwerking van het interieur en de grote hoeveelheid veiligheid- en comfortverhogende opties. Zowel BMW als Audi zullen snel met een nieuwe generatie op de proppen moeten komen, want als je als geïnteresseerde in een grote, luxe middenklasser een proefrit in de E-Klasse gaat maken, zul je snel verkocht zijn.
- Aansprekend design, zowel van het in- als exterieur
- Veel veiligheid- en comfortverhogende opties
- Comfortabel zonder week te zijn
- Rumoerige dieselmotor bij acceleratie
- Hoofdruimte achterin houdt niet over
- Iets meer onderscheidend ontwerp zou beter zijn
2017 - Mercedes-Benz E-Klasse Estate 200 Avantgarde
2014 - Mercedes-Benz E-Klasse Limousine E 300 BlueTEC Hybrid Avantgarde Ambition
2013 - Mercedes-Benz E-Klasse E200 BlueDIRECT Avantgarde
2010 - Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet 250 CGI
2010 - Mercedes-Benz E63 AMG
2010 - Mercedes-Benz E-Klasse Estate 220 CDI BE Avantgarde
2009 - Mercedes-Benz E63 AMG Estate
2009 - Mercedes-Benz E-Klasse Coupé 350 CGI
2009 - Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde
2008 - Mercedes-Benz E-Klasse E300 BlueTEC Avantgarde