Gericht op de doelgroep
Eén van de aandachtspunten voor de engineers van Suzuki was de nerveuze besturing. Vooral op de snelweg was het constante corrigeren vermoeiend. Gelukkig is dit door de opfrisbeurt verdwenen. Gebleven is het beperkte gevoel in het stuurwiel. Hoewel de stuuruitslag overeenkomstig is met de bewegingen die de voorwielen maken, krijg je geen informatie van wat er onder deze wielen gebeurt. Dat auto's als deze niet hoeven te sturen als een sportwagen staat als een paal boven water, maar iets meer gevoel en interactie met de weg zou toch prettig zijn. De wegligging van de S-Cross ligt daarentegen op een hoog niveau. Het onderstel biedt veel comfort, zonder daarbij week te worden en in bochten op één oor te hangen. Ook de remmen zijn ruim berekend op zowel het wagengewicht als de rappe motor. Suzuki is realistisch als het gaat om de daadwerkelijke doelgroep van de auto. De perspresentatie staat eens niet vol met jonge gezinnen of anderszins jonge mensen. Er is zelfs rekening gehouden met de wensen van de 50-plussers van tegenwoordig als het aankomt op de fietsendrager. Omdat de elektrische fiets gemeengoed is geworden, moet de mogelijkheid er ook zijn om deze mee te nemen achterop de auto. Met een kogeldruk van maximaal 75 kilo kunnen ook deze zware tweewielers zonder problemen een plek vinden.