Mission accomplished
Over smaak valt niet te twisten, maar iedereen is het er wel over eens dat de S-Cross weinig spannend was. Met zijn wat anonieme neusje gaat hij zonder problemen op in het verkeer. Heel anders is dat bij broer Vitara. Niet alleen de hippe kleuren en optionele two-tone lak maken hem een nekkendraaier, ook de hoge neus en kloeke grille zorgen voor een stoere, aantrekkelijke uitstraling. Door het opnieuw tekenen van de voorzijde van de S-Cross wil Suzuki - naar eigen zeggen - de klant bedienen. Hoewel er sinds de marktintroductie toch ruim 3.000 exemplaren de Nederlandse dealers hebben verlaten, schat men in dat een stoerder voorkomen zorgt voor een beter verkoopaantal. En het moet gezegd, de auto onderscheidt zich met zijn nieuwe uiterlijk een stuk meer dan voorheen. Dat men niet over één nacht ijs is gegaan, blijkt uit het feit dat de gehele neus opnieuw gemodelleerd is. Het geheel is omhoog getrokken voorzien van een glimmende grille. Aan de rest van de auto veranderde qua ontwerp niet zoveel. Buiten iets anders getekende bumpers en lichtunits en zwart kunststoffen accenten op de onderzijde van zowel de de portieren als de achterbumper, zijn de wijzigingen minimaal. Het totaalplaatje overtuigt echt meer dan voor de opfrisbeurt. Of je hem mooi vindt, is smaakgevoelig, maar de missie van Suzuki is in ieder geval geslaagd.