De uitvoering die je wilt
Zoals gezegd heeft een ruim interieur prioriteit gehad. Helaas stond het materiaalgebruik een stuk lager op het lijstje. De plastics die gebruikt zijn, zijn niet alleen keihard maar glimmen je ook tegemoet. Hierop scoort de concurrentie een stuk beter. Toch zit het qua afwerking wel goed. Zelfs op zeer slecht wegdek hoor je niks kraken, piepen of rammelen. Ook op het vlak van het ontwerp van het binnenste is het alles behalve behelpen. Zo ziet de klokkenwinkel er erg goed uit. Vooral het fraaie gebruik van het blauwe achtergrondlicht en het hoogwaardige scherm tussen de klokken zijn bovengemiddeld in deze klasse. Ook het multimediasysteem - dat we al kennen uit de Vitara en de omlijsting daarvan, inclusief de bediening van de airconditioning, zie er gewoonweg goed uit. De bediening van dit systeem is eenvoudig en geschiedt via het aanraakscherm. Qua snelheid zet het geen nieuwe standaarden. Dat doen de voorstoelen ook niet. Zolang je enkel rechtuit rijdt, is er niks aan de hand en bieden de stoelen ruim voldoende zitcomfort. Neem je echter een bocht, dan glijd je al snel van de stoel en beland je tegen het portier. Gebeurt dit in een snel genomen bocht, dan bezeer je snel een knie. Bestel je de auto als High Executive, dan zit hij vol opties. Xenon verlichting, mistlampen en 16 inch lichtmetaal zijn zichtbaar aan de buitenzijde. Climate control, een lederen stuurwiel, keyless start en een groot touchscreen met navigatie zorgen voor een verhoging van het comfort, maar ook qua veiligheidssystemen biedt de auto genoeg. Naast een wat matig werkende adaptieve cruise control en een achteruitrijcamera, beschikt de meest luxe Baleno ook over Radar Brake Support. Dit systeem zorgt ervoor dat er wordt geremd als er een ongeluk dreigt. Eerst wordt je gewaarschuwd met een pieptoon, daarna gaat de auto daadwerkelijk zelf afremmen.

Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

Hyundai i20 1.2HP i-Motion

Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

Citroën C3 1.2 PureTech Shine

Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine

Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium


