Binnenruimte op nummer één
Was de vorige generatie Baleno nog leverbaar als driedeurs hatchback, sedan en als stationwagon, de nieuwste is er enkel als vijfdeurs hatchback. Andere carrosserievarianten zullen ook niet komen. Meer ruimte heb je ook niet nodig. Hoewel hij bijna 40 centimeter korter is dan de stationwagon van de eerste generatie, is de bagageruimte slechts 20 liter kleiner. Waar hij vooral indruk mee maakt is de ruimte voor de bestuurder en zijn of haar passagiers. Voorin zit je ruim, maar het is de beenruimte achterin die enorm is. En dat geldt niet alleen als je het relateert aan de klasse waarin de Baleno opereert - het B-segment - maar er zijn ook veel C- én D-segmenters waar je je benen minder makkelijk kwijt kunt. Ook de hoofdruimte achterin is goed in orde: een passagier van 1.90 meter raakt het plafond net niet. Een ruim interieur heeft bij Suzuki duidelijk bovenaan het wensenlijstje gestaan. Het exterieurontwerp heeft hier enigszins onder te lijden gehad, al moet gezegd worden dat niemand hem uitgesproken lelijk vindt. Met zijn wat bolle vorm, anonieme front en dito achterzijde is het design alles behalve sprankelend. Toch zijn er wat leuke details te vinden waarmee de Baleno zich onderscheidt van de grote grijze massa. Zo staat hij vanaf het tweede uitrustingsniveau al op 16 inch lichtmetaal, is hij voorzien van een bijzonder vormgegeven achterspoiler en maakt de brede chromen strip op de kont de auto breder dan dat hij is.
Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI
Mazda 2 1.5 90 pk GT-M
Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium
Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge
Hyundai i20 1.2HP i-Motion
Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk
Citroën C3 1.2 PureTech Shine
Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine
Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate
Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium