Slimme zet
Je moet je als automerk met een beperkte slagkracht in Europa onderscheiden van de rest. Subaru doet dit bijvoorbeeld met standaard vierwielaandrijving en Alfa Romeo met oogstrelend design. Suzuki verkocht vorig jaar net iets meer dan 10.000 auto's en heeft daarmee een marktaandeel van 2,5%. Kijk je naar het modellengamma dan valt op dat het merk in het C-segment vertegenwoordigd is met liefst twee auto's: de S-Cross en de Vitara. Onderaan de ladder staat de Celerio. Later dit jaar zal hiernaast een vlot getekende Ignis worden toegevoegd. Suzuki gaat bewust zo te werk: in elk segment zowel een praktische als een hippe variant verkrijgbaar. In het B-segment valt de Swift in de laatst genoemde categorie. In het kader van deze opbouw van het gamma reden we rondom Barcelona met de splinternieuwe Baleno. Hoewel in de jaren '90 van de vorige eeuw ook een auto met die naam in de showroom stond, heeft de nieuwste hier weinig mee van doen.

Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

Hyundai i20 1.2HP i-Motion

Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

Citroën C3 1.2 PureTech Shine

Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine

Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium


