Het exterieur
De introductie van de 205 bleek een schot in de roos te zijn voor het Franse merk. Het wagentje bleek de juiste mix in zich te dragen van praktische bruikbaarheid en een gunstige prijs. Later continueerde de 206 deze formule inclusief een verfijnd uiterlijk. De nieuwe 207 heeft dat verfijnde ingeruild voor een veel agressievere styling en een flink dikker uiterlijk. Daardoor oogt de auto direct al een klasse hoger. Als je de auto bekijkt heb je niet direct door dat je naar een concurrent voor auto als de Grande Punto, de Clio en de Polo kijkt, de 207 lijkt groter. Toch heeft hij de zelfde lengte als de Fiat en is de Renault niet meer dan 4 centimeter korter. Het kleurenpallet waaruit je je een keuze moet maken bevat enkele kleuren die, zachtjes gezegd, behoorlijk opvallen. De felgele kleur van de testauto, die in de brochure als Jaune Lacerta, een kleur met geel in zijn naam, maar die op de auto vooral groen is, is daarbij veruit de meest opvallende kleur. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak of je het een mooie kleur vind. Een kleur die mooier staat in bijvoorbeeld Rouge Lucifer, die de auto een sportiever tintje geeft of het Bleu Santorin die een wat zakelijker uitstraling heeft. De testauto is voorzien van de XS Pack uitvoering, waarvoor € 19.340,- betaald mag worden. Dit pakket bevat o.a metallic lak, lichtmetalen velgen, in dit geval het type “Spa”. Airconditioning, links en recht gescheiden regelbare climate control, de Parfumeur, window airbags, cruise control, regensensor, de RD4 radio/CD/ MP3 speler en de comfortspiegel. Bij dat laatste kunnen de buitenspiegels elektrisch inklappen en is de achteruitkijkspiegel automatisch dimmend. Al met al krijg je voor dit bedrag een goed aangeklede auto. Je kunt natuurlijk ook voor de ‘kale’ instapper kiezen, dan betaal je € 13.990,-.