Luxe voor het volk
Ruimte heeft de Touran dan ook in overvloed. Je bent zomaar een dagdeel bezig om alle zitplaatsen, bakjes, vakjes en tafeltjes uit te proberen. Alles is tot in de puntjes doordacht: de deurvakken zijn voldoende groot om flessen van anderhalve liter op te nemen, de tafeltjes krijgen de meest vervelende kinderen nog niet gesloopt en onder de voorstoelen kun je waardevolle dingen uit het zicht opbergen. Standaard zijn vijf zitplaatsen, maar je kunt ook een zesde en zevende stoel bestellen. Dat zijn geen plekken voor volwassenen, maar indien je kinderen een paar vriendjes naar het zwembad mee willen nemen volstaan de extra zitplaatsen. Met opgeborgen stoelen beschikt de Touran over een bagageruimte van 834 liter. Klap je de tweede zitrij ook in, ontstaat er een laadruim van maar liefst 1.980 liter. Meer dan genoeg voor een uitverkoop bij een Zweeds warenhuis.
De door ons gereden Highline is verre van goedkoop, maar biedt ten opzichte van de Trend- en Comfortline een luxe beleving. Voor alle passagiers. Standaard zijn de middenbanen van de stoelen met een zachte en warme 'microfleece' stof bekleed. Vooral tijdens gure wintermaanden zit dat aangenamer dan koud leer. Bestuurder en voorpassagier profiteren daarnaast van zogenaamde 'Top-comfortstoelen', waarbij de bestuurdersstoel voor een acceptabele meerprijs van 231 euro 14-voudig verstelbaar, ergonomisch gevormd en met massagefunctie voorzien is. Hoe dat zit? Top inderdaad. Dankzij de ruime verstelmogelijkheden kunnen personen van verschillend postuur een fijne zitpositie vinden. En mensen met lange bovenbenen zullen ongetwijfeld de verlengbare zitting waarderen. Maar ook aan kleine mensen is gedacht. De rechter stoelzitting op de tweede zitrij laat zich in een handomdraai in een kinderzitje veranderen.