Gewoon, maar toch anders
Rijdend door een statige wijk met monumentale uitstraling, lommerrijke lanen, villa's en herenhuizen begeef ik mij 'undercover' in de wereld van geslaagde M&A advocaten, geëmancipeerde trophy wives op bakfietsen en hockeyende tienerdochters. Links en rechts van me zie ik een handvol SUV's opgesteld staan. Een aanzienlijk deel daarvan betreft de Volvo XC90. Van afgeleefde, viezige, dieselende exemplaren tot vrij nieuwe gefacelifte versies met subtiele 'V8' badge in de grille.
Af en toe kijkt een oudere heer of dame geïnteresseerd naar 'mijn' exemplaar. Ik kan aan hun gezichten aflezen wat ze denken: "Is dát een nieuwe Volvo XC90?" Jazeker. Na een productietijd van 13 jaar heeft Volvo de oude terreinreus definitief begraven en een volledig nieuwe modelgeneratie geïntroduceerd. Deze ziet er op het eerste gezicht gewoon uit, maar is toch anders. Onderhuids hebben de vijf-, zes- en achtcilinders plaats gemaakt voor milieubewuste viercilindermotoren met desgewenst elektrische ondersteuning.