Heer en meester
In bochten is de Corsa OPC echter heer en meester. Je kunt enorm hard en precies een bocht doorknallen, zonder dat de auto een kik geeft. Zelfs met de tractiecontrole uit moet je het erg bont maken voordat de auto uitbreekt. En ook dan heb je nooit het gevoel dat je de controle verliest, want de auto is erg vergevingsgezind. Zeker met het mechanische sperdifferentieel kom je erg strak een bocht door en voel je de auto na de bocht weer rechttrekken. Je hoeft dus geen ervaren coureur te zijn om een hoop lol met de OPC te beleven.
De auto is ook echt bedoeld om lol te maken, want voor het comfort hoef je de Corsa niet te kopen. De demping is spijkerhard, waardoor je op een lange snelwegrit enigszins vermoeid uitstapt. Met zijn energielabel G belooft de Corsa OPC al niet veel goeds (ook niet voor de prijs, maar dat komt straks) en in de praktijk blijkt al dat de auto wel van een slokje benzine houdt. Gemiddeld halen we de 1 op 10 niet, terwijl 1 op 13 de fabrieksopgave is, maar de eigenaar van een Corsa OPC zal zich daar bij neerleggen, want het rijgedrag is elke druppel ongelood waard.