Gedeeltelijk onderscheidend
In het interieur zijn het te voorstoelen die de aandacht opeisen. De Recarostoelen zijn kunstwerkjes op zich en omsluiten de bestuurder en bijrijder helemaal. Het is verder zoeken met een vergrootglas naar onderscheidende kenmerken ten opzichte van een gewone Corsa. Op de pookknop is een OPC logo aangebracht, maar iets zegt ons dat dit binnenkort op elke Corsa te schroeven is. Geen reepjes alcantara of leer op het dashboard en er wordt niet met startbuttons of een Sport-modus gestrooid. Jammer, want hierdoor heb je binnenin niet helemaal het idee in het absolute topmodel van de Corsa-reeks te rijden.
Het dikke stuur ligt erg lekker in de hand en is optimaal te verstellen, enige nadeel is dat er wel erg veel knopjes op geplaatst zijn. Deze zijn ook nog eens erg klein, waardoor je nog wel eens verkeerd klikt. De materialen zijn mooi, hoewel de spiegelende pianolak behoorlijk smaak gebonden is. Bestel je het OPC+ pakket, dan is de Corsa voorzien van verschillende veiligheidssystemen en een achteruitrijcamera. Een aanrader, want de driedeurs is nog behoorlijk onoverzichtelijk. De ruimte is vergelijkbaar met die van de gewone Corsa, alleen nemen de Recaro's meer ruimte in, waardoor de achterbank niet geschikt is voor al te lange volwassenen en de achterbank bereiken een hele onderneming wordt.