Goedkoper en rijker uitgerust
Sinds 1994 is de Subaru Outback het stoere zusje van de Legacy Touring Wagon. In technisch opzicht verschillen de modellen nauwelijks van elkaar. Beide hebben in de basis hetzelfde koetswerk, dezelfde boxermotoren en symmetrical all-wheel drive aan boord. De Outback staat vooral bekend om zijn robuustere looks en hogere grondspeling. Mede dankzij de hogere instap was de Outback altijd iets gewilder, maar ook duurder. Tot nu. De door ons gereden Outback 2.5 Premium Lineartronic CVT kost 43.495 euro, wat exact 4.500 euro minder is dan voorheen. Zelfs voor de gewone Legacy Touring Wagon 2.5i Executive moest je tot voor kort een hoger bedrag naar het IBAN-nummer van de plaatselijke Subaru-dealer overmaken.
Met andere woorden: je krijgt nu voor minder geld meer auto. Zonder addertjes onder het gras. Ten opzichte van de vorige generatie is de Outback namelijk niet alleen gegroeid, maar ook rijker uitgerust. De Comfort heeft al standaard een Lineartronic CVT transmissie, LED koplampen, EyeSight rijassistentie met adaptieve cruise control, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, 7 inch aanraakscherm met achteruitrijcamera en nog meer luxe aan boord. De Premium voegt daar 18 inch velgen, lederen bekleding, DAB+ radio, een elektrisch glazen schuif- / kanteldak, Keyless Access, Privacy Glass en een navigatiesysteem aan toe. Veel meer kan een mens niet wensen.