AWD gooit roet in het eten
In de basis is de CR-V een bereikbare auto. Voor nog geen 30 mille staat er een CR-V op de stoep met een 155 pk benzinemotor. De 120 pk diesel is er voor 34.890 euro en is dan gelijk wat rijker uitgerust met het Comfortpack. Dit zijn bedragen die goed bij de auto passen, waardoor er een prima prijs-kwaliteitverhouding ontstaat. Wil je echter opteren voor de 160 pk diesel, dan wordt het feestje ruw verstoord. Deze motor is alleen leverbaar met AWD en door de CO2-toeslag kost de auto in vergelijkbare uitvoering bijna 10.000 euro méér. De handgeschakelde Lifestyle die wij reden kost minimaal 46.790 euro, voor zaken als navigatie en rij-assistentiesystemen moet nog worden bijbetaald. Bi-xenon met bochtverlichting, parkeersensoren rondom en een achteruitrijcamera zijn samen met Bluetooth en een alarm wel standaard aanwezig.
De Executive is nog completer, met keyless entry, een panoramisch dak en navigatie. Met benzinemotor kost hij minimaal 49.480 (2.0 AWD) en als diesel moet minstens 50.380 euro afgerekend worden (1.6 AWD). In dat prijssegment overtuigt de CR-V niet helemaal, vanwege uitstraling in het interieur en de gebruikte materialen. Vergelijk je hem met concurrenten als de Hyundai Santa Fe en Kia Sorento, dan is de Honda wel goedkoper. De uitvoering is dan wel minder, evenals het vermogen van de motoren en de genoemde concurrenten hebben de afwerking beter voor elkaar.
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Nissan Ariya 63 kWh 2WD Evolve
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Aiways U5 63 kWh Premium
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
MG EHS 1.5 TGDI Luxury
Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD
Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max
Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence
Citroën C5 Aircross Puretech 180 S&S Shine