Mooie combinatie
Aangekleed met S Edition in zowel het in- als het exterieur lijkt de auto gericht op sportief rijden. Toch is de auto meer dan geschikt om comfortabel vele kilometer achter elkaar te rijden. Het sturen gaat direct genoeg, maar is door de snelheidsafhankelijke bekrachtiging op de snelweg prettig indirect. Zo sportief als een BMW de hoek omgaat, doet de Audi niet. Toch is de A6 niet téveel op comfort gericht. Mede door het de S Edition-pakket en de grotere wielen zijn hoge bochtensnelheden mogelijk. De auto kleeft aan het asfalt en onderstuur ligt ver weg. Toch worden korte oneffenheden mooi weggedempt en is van overhellen in bochten geen sprake. Schakelen geschiedt via een zeventraps automaat. Om het verbruik zo laag mogelijk te houden, wordt al snel naar een hogere versnelling geschakeld. Wil je dit niet, dan kun je het verwisselen van het verzet overnemen door de pook naar achter of naar voren te trekken. Wil je dat de automaat net wat verder doortrekt in de toeren, dan is er de mogelijkheid de sportstand in te schakelen. Dit kan tevens in combinatie met het wijzigen van de motorrespons. Zet je die op 'dynamisch' dan is direct een verandering merkbaar. Hierdoor wordt de motor wat vinniger, waardoor accelereren rapper gaat. Dit komt echter het verbruik uiteraard niet ten goede.
2019 - Audi A6 Avant 40 TDI S tronic Sport
2012 - Audi S6 Avant 4.0 TFSI Pro Line Plus
2012 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI 204 pk Pro Line Plus
2012 - Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus
2011 - Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line +
2011 - Audi A6 3.0 TDI quattro Pro Line +
2009 - Audi A6 3.0 TFSI quattro Pro Line
2007 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro Pro Line
2006 - Audi A6 2.4 MT Proline