De ruimte benutten
Ook bij het interieur zijn er veel parallellen te leggen naar de Zes. Zo is de middenconsole iets anders ingedeeld, zien we een bredere tunnel en zorgt vooral het ontbreken van de hendel van de handrem voor een groot verschil. Met de elektronische variant zijn er grotere opbergruimtes ontstaan. Dat geldt trouwens ook op andere plekken, zoals in de deurvakken. Ruimte is sowieso een belangrijk kenmerk van de CX-5. Niet alleen voor het opbergen, maar ook zeker voor het comfortabel herbergen van passagiers. Op vier posities kan je zeer gerieflijk zitten. Juist vanwege al dat volume had het middelste plekje achterin wel iets groter gemogen. Wat ons betreft is de zitpositie voorin wat aan de hoge kant. Natuurlijk staat dit type auto daar bekend om, maar zelfs relatief bezien is de laagste stand van de stoel nog vrij hoog. Een eervolle vermelding hebben we nog voor de het infotainmentsysteem MZD Connect. Naast de gebruikelijke navigatie- en audiofuncties is het ook mogelijk om via een connectie met de smartphone digitaal contact te leggen met social media, podcasts, audioboeken, enzovoort. E-mails, Facebook posts en tweets kunnen zelfs worden voorgelezen.

Skoda Yeti 1.2 TSI Ambition Outdoor

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna

Seat Ateca 1.0 EcoTSI Style

SsangYong Korando 2.0 Sapphire 2WD

Jeep Renegade 2.0 MultiJet Limited

Jeep Compass 1.4 MultiAir Limited

Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense

Peugeot 5008 1.2 PureTech S&S EAT6 Allure

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT Exclusive

Mercedes-Benz GLA 180 CDI Lease Edition








