Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

- 3 maart 2015

Chique, ook zonder facelift

De huidige generatie C-Max werd in 2011 ge├»ntroduceerd. Eind vorig jaar werd hij bijgepunt, waarbij de nieuwe neus het meest in het oog springt. In de Verenigde Staten laten ze de facelift aan zich voorbij gaan, waardoor de Plug-In Hybrid nog het 'oude' uiterlijk heeft. Toch is de auto duidelijk onderscheidend van zijn niet-hybride broeders. Net als bij de Focus Electric is de grille voorzien van verchroomde lamellen. Dit zorgt voor een chiquere uitstraling. Het tweede verschil is de aanwezigheid van de aansluiting van de laadstekker. Net als bij de eerder genoemde Focus zit deze op het linker voorspatbord. Ontgrendel je de auto of doe je de stekker er in, dan geven de led-lampjes in de ring rond de opening aan welk percentage elektriciteit er nog in het accupakket aanwezig is. Ben je in de markt voor een 'normale' C-Max, dan kun je kiezen uit allerlei optiepakketten en diverse accessoires. Naar oud Fordgebruik (de T-Ford was in alle kleuren te bestellen, maar je kreeg altijd een zwarte) is de C-Max Plug-In Hybrid enkel in de meest luxe uitvoering te verkrijgen. Voor €34.995 krijg je een Titanium Plus waarbij de grote lichtmetalen velgen, parelmoerlak, het grote glazen dank en de vele chromen details standaard zijn. Ondanks dat de zeven-procent-auto niet meeprofiteert van de facelift, ziet hij er in deze uitvoering wel strak en modern uit.

185 pk
0 Nm
164 km/h
8,6 s
4,9 (2) l/100km
46 g/km
A
22%
€ 21.600
€ 34.995
€ 642 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

  • Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition

  • 2015 - Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

  • 2013 - Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • 2011 - Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2006 - Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S