Het interieur
Het interieur van de 307 CC ziet er netjes uit. Eigenlijk is er weinig op aan te merken, het is modern, goed afgewerkt en ergonomisch goed voor elkaar. Dankzij de zilvergrijze accenten op het stuur, omlijstingen in de middenconsole en pookknop geeft het interieur een frisse indruk. De witte wijzerplaten staan er goed bij en passen mooi bij deze ‘Sport’-uitvoering.
In een 307 CC Sport horen natuurlijk ook sportstoelen. Het zijn heerlijke lederen zetels met fijne hoge wangen, waardoor je goed op je plek gehouden wordt. De stoelen zijn elektrisch verstelbaar en zijn tevens voorzien van verwarming. Het comfortniveau is prima, de stoelen zijn prettig zacht.
De interieurruimte is voorin niet onaardig. Met open kap is de hoofdruimte uitmuntend, met gesloten kap is het iets minder ruim, maar nog steeds goed te doen. Achterin is het wat krapper. De achterbank is eigenlijk net niet geschikt voor volwassenen, de knieën klemmen tegen de voorstoelen. Wanneer de kap gesloten is, wordt het nog duidelijker dat dit geen volwaardige vierzitter is: zelfs voor grote kinderen is het dak te laag.
De ruimte in de kofferbak is – met gesloten dak – een heel aardige 417 liter. Als het dak geopend is en opgeklapt in de kofferruimte is verdwenen, dan blijft er nog 232 liter over. Dat is niet zo veel, maar zijn concurrenten zijn niet ruimer. Gelukkig heeft de bagageruimte een praktische vorm en bestaat de kofferbak niet uit verschillende compartimenten met tussenschotjes, zoals bij de Volkswagen Eos. Hoewel er dus niet veel ruimte is met geopend dak, is die ruimte goed te benutten.
De standaarduitrusting van de 307 CC Sport is erg riant. Deze uitrusting omvat bijvoorbeeld xenon verlichting, lederen bekleding, radio met CD-wisselaar, automatische airco en parkeersensoren. Het optielijstje is daardoor heel kort: slechts navigatie, JBL-speakers en bleutooth-verbinding zijn optioneel. De auto is dus erg compleet en er komt dus – in tegenstelling tot bij veel andere auto’s – geen groot bedrag aan opties bovenop de basisprijs.