Als een klasse hoger
Ook binnenin is de weergave van de ronde koplampen en de typische grille op verschillende plekken te vinden; onder andere in de omhuizing van de speaker, in de kap van de verschillende sensoren op de ruit en gestanst in het leer op de stoelen. Daarbij geven de handgreep op het dashboard en de 'moddervlek' in de tellers het terreinwaardige karakter extra luister. Het gehele interieur doet net zo robuust en stoer aan als zijn uiterlijk. Het design is gewoonweg goed in orde en ook met de ergonomie zit het wel snor. Maar wat vooral opvalt, is de materiaalkeuze. Toen wij onderweg waren met de Compass viel de keuze voor inferieure materialen tegen. Zet de Renegade naast die auto en je kan bijna niet geloven dat ze hetzelfde merkteken dragen. De gebruikte materialen zijn alle van hoge kwaliteit, waarbij enkel op de portieren nog wat harde plastics zijn te ontwaren. Deze zien er echter wel mooi uit en glimmen je niet tegemoet zoals we dat eerder wel tegenkwamen. Bovenop het dashboard is een zachte laag aangebracht die niet alleen prettig aanvoelt, maar er ook goed uitziet. Deze is daarbij mat en weerspiegelt niet in de voorruit. Enige minpuntje is het bijna ontbreken van kleur. Enkel rond de speakers in de deuren, de omlijsting van de versnellingspook en luchtroosters en op het stuur zijn zilverkleurige accenten aangebracht. Optioneel zijn een lichtere kleur bekleding en accenten in fel oranje leverbaar. Deze fleuren het interieur behoorlijk op. In de Renegade is ruim plek voor vijf inzittenden. Voorin zit je als in een klasse hoger, waarbij de breedte en de hoogte van het interieur hier vooral debet aan zijn. Achterin kan iemand van 1,80 meter ruim 'achter zichzelf' zitten. Geheel achterin is 351 liter bagageruimte beschikbaar. Dit is ruim voldoende, maar ook niet meer dan dat. Heb je meer ruimte nodig, dan kan de achterbank en de rechtervoorstoel worden neergeklapt, waardoor een ruimte van net geen 1.300 liter ontstaat.