Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition

Pawel Piotrowski - 10 september 2014

Telefoon en sleutelbos

Ten opzichte van het vorige model zijn de interieurmaten nauwelijks gewijzigd. Voorin biedt de Citroën C1 voldoende plaats aan twee volwassenen en kun je in de ruime portiervakken en handig vormgegeven middenconsole spullen als een telefoon of sleutelbos kwijt. De tellers achter het stuur bewegen nu mee wanneer je het stuur verstelt, zodat je daar te allen tijde goed zicht op hebt. Kleinere personen zullen daarbij een prima zitpositie kunnen vinden, maar met mijn lengte van 1,90 vind ik het verstelbereik spaarzaam. De stoelen kunnen voldoende ver naar achteren, maar de diepteverstelling van het stuur is ontoereikend. Een ander minpuntje is het dunne stofje op de deurbekleding waar je arm op rust. De stoelen zelf zijn oké, maar ook niet meer dan dat. Na een uur rijden ga je onvermijdelijk verzitten in de hoop een aangenamere zitpositie te vinden. Hieruit blijkt maar weer dat de C1 vooral een stadsauto is. Dat merk je ook wanneer je met meer dan twee personen op pad wil of iets te uitbundig in de lokale buurtsuper hebt gehamsterd. De ruimte op de achterbank houdt niet over en met 196 liter is de bagageruimte eveneens niet overdadig ruim.

68 pk
95 Nm
157 km/h
14,3 s
4,3 (3.8) l/100km
88 g/km
B
22%
€ 9.490
€ 14.025
€ 257 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Fiat Panda 1.0 Hybrid Launch Edition

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-CITE

  • Kia Picanto 1.2 CVVT GT-Line

  • Suzuki Ignis 1.2 Stijl

  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive

  • Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!

  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance

  • 2009 - Citroën C1 1.0 Sensodrive Ambiance

  • 2006 - Citroën C1 1.0i Ambiance