Beter in orde
Het buitenste van de vorige generatie Leon ziet er nog steeds goed uit, het binnenste was zelfs al bij de introductie niet je-van-het. Dat zit nu wat beter. Aan de Golf of A3 kan het interieur niet tippen, maar dan noem je ook twee toppers in deze klasse. Vergelijk je het met concerngenoot Octavia of de Auris dan zit het wel goed. Als bestuurder zit je centraal tussen het linker ventilatierooster en het - licht naar je toe gerichte - touchscreen van het multimediasysteem. De brede middenconsole benadrukt de scheiding tussen bestuurder en passagier nog meer. Designgimmick is de overal terugkomende trapeziumvorm. Ventilatierooster, handgrepen, speakerroosters en de spiegels: allen hebben ze die typische vorm. Het materiaalgebruik is niet de absolute top in het segment, maar slecht is het ook niet. Op de bovenzijde van het dashboard is een fraaie laag zacht kunststof aangebracht. Helaas is de middenconsole hier niet van voorzien. Wil je mooiere materialen, dan moet je dieper in de buidel tasten en bijvoorbeeld de eerder genoemde Golf kopen. Toch is het geen straf om in de Seat te zitten. Rammels en kraakjes zijn niet waar te nemen en ook de ergonomie is prima in orde.

Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport

Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

2021 - Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

2020 - Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG-7 FR Launch Edition

2020 - Seat Leon 1.5 eTSI FR

2018 - Seat Leon Cupra R

2015 - Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE

2015 - Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280

2013 - Seat Leon 1.4 TSI FR

2010 - Seat Leon Cupra R

2008 - Seat Leon 1.9 TDI Ecomotive 25 Edition I

2006 - Seat Leon 1.9 TDi Stylance


