Plezierig en praktisch
De vorige A3 Cabriolet typeerden we als een plezierige en praktische auto en zo kunnen we ook het nieuwe model samenvatten. Zowel vanbuiten als vanbinnen heeft Audi een fraaie en fijne auto neergezet en dankzij de langere kont is de nieuwe A3 Cabrio nog lekker praktisch ook. Helaas gaat die extra bagageruimte wel ten koste van de beenruimte voor de achterpassagiers. In het rijden vindt de auto een aardige balans tussen comfort en sportiviteit, waarmee de open A3 een brede doelgroep bedient.
Dat laatste kunnen we helaas niet zeggen over het prijskaartje. Onze testauto kost een stevige 60 mille en dat is niet bepaald voor iedereen weggelegd. Voor dat geld krijg je wel veel fijne opties en een soepele aandrijflijn terug. De 1.8 TFSI presteert uitstekend en beschikt over een vermogensreserve die veel groter is dan je ooit nodig zult hebben. Onze tip: neem genoegen met een goedkopere 1.4 TFSI en gebruik het resterende budget om de auto aan te kleden. Daar biedt de prijslijst, zoals we inmiddels van Audi gewend zijn, voldoende ruimte voor...
- Strakke, tijdloze uitstraling
- Degelijke kap- en bouwkwaliteit
- Heerlijke aandrijflijn
- Flink aan de prijs
- Beenruimte achterin
- Lage doorlaadopening bagageruimte
2020 - Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus
2015 - Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus
2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S
2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition
2014 - Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition
2013 - Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +
2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition
2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
2012 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI