Maserati Quattroporte 3.8 V8 GTS

- 13 juli 2014

Excentriekeling

Positieve zaken zijn er ook zeker binnenin de Maserati. Zo is het multimediasysteem vele malen beter dan het systeem uit de GranCabrio. Het werkt voldoende snel en zit logisch, bijna on-Italiaans, in elkaar. Aan de superieure systemen van de concurrentie kan het niet tippen, maar de weg naar boven is ingeslagen. Voor- en achterin heb je ruimte genoeg. Vooral op de achterbank – optioneel zijn twee aparte zetels verkrijgbaar – zit je als een vorst. Zelfs bovengemiddeld lange passagiers hebben ruim voldoende been- en hoofdruimte. Daarbij is de klimaatregeling ook achterin gescheiden regelbaar. Wat we missen zijn zaken als massagestoelen en elektrisch te bedienen zonnewering. Zaken die achterin een Audi S8 niet ontbreken. Wat een hoop auto's in deze klasse echter ontberen is puur karakter. Wil je in een strakke, bijna klinische omgeving vervoerd worden, dan moet je niet kiezen voor een Italiaan als de Quattroporte. Wil je je onderscheiden, dan is de Maserati wel jouw auto.

530 pk
710 Nm
307 km/h
4,7 s
14,7 (11.8) l/100km
274 g/km
G
22%
€ 198.549
€ 139.821
€ 2.563 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • Tesla Model S Plaid

  • Mercedes-Benz EQS 580 4Matic AMG Line

  • Mercedes-Benz S-klasse 450 4Matic Lang

  • Porsche Taycan 4 S Performance Battery Plus

  • BMW 6 Serie GT 630d High Executive

  • BMW 7 Serie 730d xDrive High Executive

  • Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD Portfolio LWB

  • Mercedes-Benz S-Klasse S 350 BlueTEC Lang