Displays
De meest opvallende elementen in het interieur zijn toch wel de displays. Op de middenconsole zien we een groot scherm dat voor de gebruikelijke infotainment dient. Het touchscreen is omgeven door kunststof met een pianolak-achtige afwerking. In de bediening is het allemaal wat omslachtig. De menustructuur is niet heel natuurlijk en voelde na een aantal dagen nog niet heel eigen, al vertrouwen we erop dat dit uiteindelijk wel komt bij de bezitter van een CTS. De knoppen onder het scherm zijn wat vreemd, aangezien het fysiek in te drukken knoppen zijn, maar boven iedere knop zit achter het kunststof ook een touchfunctie met dezelfde bedoeling. Door deze wispelturige uitvoering, wordt er nog wel eens een iets per ongeluk geactiveerd. Sommige knoppen kunnen zelfs nog als schuifbalk gebruikt worden. Wanneer voor het een of het ander gekozen was in plaats van voor beide, was de bediening eenduidiger geweest.
Een ander - nog groter - scherm is te zien achter het stuur. Alle klokken worden namelijk digitaal geprojecteerd. De eerste indruk is dat het een vrij drukke klokkenwinkel is, maar even spelen met systeem leert dat dit naar wens ingedeeld kan worden. Hierdoor kan geswitcht worden naar een drukke of juist een heel eenvoudige opstelling. Je kan kiezen of je juist de sportieve elementen prominent in beeld wil hebben, of dat het belangrijker is om de verbruiksgegevens altijd onder ogen te hebben. Zelfs de individuele posities van de klokken of navigatie zijn te verschuiven. Hiermee benut Cadillac de voordelen van een digitaal systeem erg goed. Het is wel jammer dat de kwaliteit van de dynamische graphics te wensen overlaat. Bijvoorbeeld het brandstofniveau dat in het tank-afbeeldinkje wordt gerenderd is onnodig korrelig. Als je een auto van tigduizend euro koopt, wil je niet dat de eerste de beste Chinese tablet van 200 euro een betere beeldkwaliteit heeft. Dat het niet zo hoeft, zien we bijvoorbeeld weer aan de lettertypes die juist erg stijlvol en strak zijn.
Mercedes-Benz E-Klasse Limousine E 300 BlueTEC Hybrid Avantgarde Ambition
Jaguar XF 2.0d R-Sport
Infiniti M35h GT Premium
Volvo S90 T5 Inscription
Mercedes-Benz E-Klasse 220d Lease Edition
Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus
Volvo S80 D5 Geartronic Summum
Lancia Thema 3.0 V6 MultiJet II 239pk Platinum
BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive
BMW 5 Serie Sedan 518d Business