Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

- 12 mei 2014

Het beste totaalplaatje

Als de eerder genoemde Peugeot en Honda op de markt zijn verschenen, moet de Octavia Combi het stokje van 'grootste bagageruimte in het segment' overdragen. Maar of dat ook betekent dat die twee auto's beter gaan verkopen dan de Skoda is maar de vraag. Enkel een enorme bagageruimte zou voor ons de knoop niet doorhakken. Ruim plek op de achterbank en voorin, een prettige aandrijflijn én een lage prijs zijn zeker zo belangrijk. Op deze punten scoort de Octavia Combi Greenline de volle punten. Zelfs al zou deze auto fiscaal niet zo vriendelijk zijn als hij is, dan nog zien wij genoeg redenen om voor hem te kiezen.

  • Enorme binnenruimte
  • Veel voor relatief weinig
  • Prettige, zuinige aandrijflijn
  • Misser qua materiaalgebruik op de portieren
  • Fabrieksopgave zelfs met de grootste moeite niet haalbaar
110 pk
250 Nm
203 km/h
10,4 s
4,2 (3.2) l/100km
85 g/km
B
22%
€ 20.770
€ 33.440
€ 613 / maand
€ 290 - € 309 / kwartaal
  • Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

  • Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • Toyota Auris Touring Sports Hybrid Lease Exclusive

  • 2020 - Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition

  • 2017 - Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

  • 2014 - Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI DSG

  • 2013 - Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Businessline

  • 2010 - Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition Businessline

  • 2009 - Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line

  • 2009 - Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

  • 2008 - Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

  • 2006 - Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente