Skoda Octavia Kombi“Bekende met een nieuwe look”Energielabel A | 22% bijtelling
De Octavia is Skoda's bestverkochte auto in Nederland. Er zijn inmiddels meer dan 100.000 exemplaren de showroom uitgereden in ons kikkerlandje en als het aan de Tsjechen ligt is de piek daarmee nog niet bereikt.
Skoda Octavia Combi“De gulden middenweg”Energielabel A | 22% bijtelling
Als autojournalist zijnde valt er niet aan de vraag te ontkomen: wat is nou de beste auto die je kunt kopen? Dat deze vraag niet zo simpel te beantwoorden is, omdat het afhankelijk is van de eigen smaak, portemonnee en eisen wordt vaak niet begrepen.
Skoda Octavia Combi Greenline“Gouden Combi”Energielabel B | 22% bijtelling
De combinatie '14%' en 'bijtelling' is een gouden. Zakelijke rijders kiezen massaal voor auto's in deze bijtellingscategorie, waaronder de Skoda Octavia. We reden deze auto al met de basisbenzinemotor én met het andere uiterste: de RS.
Skoda Octavia Combi RS“ReteSnel”Energielabel D | 22% bijtelling
Krijg je nog steeds beelden van roestige, matig rijdende Oostblok-auto's op het netvlies als je denkt aan Skoda, dan is het tijd om plaats te nemen in de nieuwste Octavia. Ben je bij een eerste blik op het exterieur nog niet om, dan zal het binnenste je overtuigen.
Skoda Octavia Combi“Zeven vette jaren”Energielabel B | 22% bijtelling
Tijden van economische tegenwind zijn als zeven vette jaren voor fabrikanten die veel auto voor weinig geld beloven. Geen wonder dus dat het een merk als Skoda voor de wind gaat. De Tsjechen plukken er dankbaar de vruchten van dat we anno 2013 wat bewuster met onze financiën omspringen.
Skoda Octavia“Genoegen nemen met minder”Energielabel D | 22% bijtelling
Voor leaserijders komt het omslagpunt van benzine naar diesel steeds hoger te liggen. De reden hiervan? Moderne en vooral zuinige turbobenzinemotoren.
Skoda Octavia Combi“Effectieve besparing”Energielabel E | 22% bijtelling
Leaserijdend Nederland wordt al sinds jaar en dag bespeeld met aantrekkelijke actiemodellen en voordelige pakketten. Sinds de uitstoot van koolstofdioxide gekoppeld is aan de fiscale bijtelling vindt er echter een belangrijke verschuiving plaats.
Skoda Octavia“Degelijke troef”Energielabel G | 22% bijtelling
Soms zegt een kop boven een tekst zoveel meer dan de rest van het verhaal. Het zou wel heel makkelijk zijn om nu te stoppen met het schrijven van deze test, maar het is wel tekenend voor de nieuwe Škoda Octavia, die volgens de fabrikant op maar liefst vijftig punten is vernieuwd en verbeterd.
Skoda Octavia Scout“Plastic fantastic”Energielabel G | 22% bijtelling
Plastic bumpers zijn weer helemaal hip. Waar meegespoten bumpers meer en meer standaard zijn geworden, brengen veel fabrikanten tegenwoordig hun modellen weer uit met kunststof bumpers en worden de auto’s gepresenteerd als hippe alleskunners die niet terugdeinzen voor een beetje modder.
Skoda Octavia CombiEnergielabel G | 22% bijtelling
De Skoda Octavia Combi is nog geen twee jaar op de markt, toch is het een vertrouwd gezicht. Een mogelijke verklaring is dat Skoda op het gebied van design geen rare fratsen uithaalt wanneer er een nieuw model wordt gelanceerd. Het voordeel hiervan is dat het ‘oude’ model nog redelijke jong oogt.