Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

Pawel Piotrowski - 14 april 2014

Wees geen dief

Door als zakelijke rijder voor de Peugeot 308 1.6 e-HDi te kiezen ben je in principe een dief van je eigen portemonee. Dat is niet te wijten aan een extreem hoge catalogusprijs of een zeer slecht brandstofverbruik, maar aan het simpele feit dat je voor de binnenkort verkrijgbare gemodificeerde 308 1.6 BlueHDi iedere maand netto zo'n €50 minder bijtelling betaalt. Daar kun je een flinke kar boodschappen mee kopen en toch dezelfde prettige auto rijden. Want welke toevoeging je het beestje ook geeft, prettig rijden doet de Peugeot 308 1.6 diesel zeker. De motor heeft een prettig karakter en met de rijeigenschappen en andere waarden is ook niets mis. Enkel de vreemd gespatieerde versnellingsbak gooit wat roet in het eten. Jammer, want voor de rest is de Peugeot 308 een goede allrounder.

  • Soepele en stille dieselmotor
  • Prettige rijeigenschappen
  • Behoorlijke actieradius
  • Vreemd gespatieerde versnellingsbak
  • Beenruimte op de achterbank
  • Ongunstige bijtelling tov de BlueHDi
115 pk
270 Nm
191 km/h
10,2 s
4,9 (3.7) l/100km
95 g/km
D
22%
€ 18.900
€ 26.700
€ 490 / maand
€ 257 - € 272 / kwartaal
  • Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

  • Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive

  • Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

  • Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

  • Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

  • Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

  • BMW 1 Serie 116i Urban Line

  • Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

  • 2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

  • 2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

  • 2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

  • 2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

  • 2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

  • 2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

  • 2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • 2010 - Peugeot 308 GTI

  • 2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline

  • 2008 - Peugeot 308 SW 1.6-16V VTi XS Première