80%-auto
Het belangrijkste voordeel van de GS 300h is voor de Nederlandse markt natuurlijk dat de auto goed is voor 20% bijtelling. Hij wordt daarmee direct een 80%-auto, want de verwachting is dat hij dat deel van de verkochte GS-en in ons land zal vertegenwoordigen. Die aantallen hoeft hij niet per se van zijn groter geschapen broer af te snoepen, want met de nieuwe aandrijflijn is het de enige benzine-hybride in de hoge middenklasse die nog bijtellingskorting krijgt. Daarbij is hij prijstechnisch nu gewaagd aan de 'instappers' van concurrerende merken met vergelijkbare auto's, terwijl hij ze qua vermogen allemaal ruimschoots de baas is en een automaat standaard levert. Er zijn wat kleine punten waar kritiek op geuit kan worden, maar zet daar de hoogwaardigheid van het interieur en de techniek samen met de zojuist genoemde prijsvoordelen tegenover en je kan spreken van een aantrekkelijke aanbieding.
- Hoogwaardigheid
- Souplesse aandrijflijn
- Prijstechnisch overall gunstig
- Ruzie met het knipperlicht
- Kunstmatige 'Sport'-besturing
- Fabrieksopgave onhaalbaar