Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

- 13 februari 2014

Eentonig goed

Waar de Golf wel eens gekwalificeerd wordt als een saaie auto, zal dat tegenwoordig vooral moeten zijn omdat de auto van eentonig hoog niveau is. Hij zit zo verschrikkelijk goed in elkaar, dat hij zich prima kan meten met auto's die ondanks dezelfde grootte in een duurder segment opereren. Wel moet gezegd dat de prijs daarmee langzamerhand ook opschuift en iets minder 'volks' is geworden. Zoals hij 'hier' staat, moet hij al 36.500 euro opbrengen, terwijl er nog geen sprake is van een overdreven sterke motor. Natuurlijk heeft een en ander te maken met de aangevinkte opties, maar als we een advies mogen geven, zet dan in ieder geval de vinkjes bij de superieure DSG versnellingsbak en de Dynamic Drive Control en bespaar op de rest.

  • Kwaliteitsbeleving
  • Formidabele automaat
  • Dynamic Drive Control
  • Diepe brom lage toeren
  • Ongunstige bijtelling
  • Prijzig
122 pk
200 Nm
204 km/h
9,7 s
5,9 (5.1) l/100km
118 g/km
B
22%
€ 21.990
€ 36.541
€ 670 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • Ford Focus Wagon 1.6 TDCi Titanium

  • Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

  • Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

  • Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • 2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI