Haast onberispelijk
Het interieur is uiteraard niet anders dan bij elke andere A3, maar een prettige bijkomstigheid van de e Edition is wel dat je direct goed in de uitrusting zit. Meest in het oog springende zaken zijn het kleurenscherm op het dashboard en de MMI-bediening op de tunnel tussen de voorstoelen. Met name door dit laatste ervaar je de A3 als bestuurder makkelijk als een grotere auto. Het ontwerp is lekker clean, her en der versierd door een aluminium randje of een retro-achtig detail. De materialen en afwerking zijn haast onberispelijk. Alleen de manier waarop de totale navigatie-unit in het dashboard ligt, komt op ons wat minder over. En dan bedoelen we niet dat ‘ie er slecht in zit, maar dat er meer randjes zijn gecreëerd dan nodig.
Als bestuurder zit je prima op de typische Duitse stoelen; stevig, maar ergonomische toppers. De verdere bediening van alle instrumenten gaat allemaal eenvoudig vanaf deze positie, alleen zit je in het begin even te zoeken naar de volumeknop voor de audio. Uiteraard zit er een regelaar op het multifunctionele stuur, maar die werkt niet als de auto alleen maar op contact staat. Uiteindelijk blijkt hij rechts naast de versnellingspook te zitten. Een onhandige plek, die wij niet heel logisch vinden. De passagiers achterin worden opvallend goed voorzien van ruimte voor een driedeurs hatchback. Twee volwassenen kunnen er prima zitten, al zit je bij een lengte van meer dan 1,85 meter wel rap tegen de hemel.
2020 - Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus
2015 - Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus
2014 - Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambiente Pro Line plus
2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S
2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition
2013 - Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +
2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition
2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
2012 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI