Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

- 5 januari 2014

Sterke zakelijke troef

Door de Insignia grondig aan te pakken, hoopt Opel een nieuwe verkoopimpuls aan dit model te geven. Op het gebied van design was er nog weinig mis aan de auto, maar toch is dit niet ongemoeid gelaten. En zowaar is de auto van binnen én van buiten nog fraaier geworden. Dat de Duitsers goed geluisterd hebben naar de kritiekpunten, blijkt uit het aanpakken van de besturing, de middenconsole en het ontbreken van een bijtellingsvriendelijke ST. Door de facelift is de Insignia weer helemaal up-to-date en kan hij weer een paar jaar mee. Dankzij zijn lange lijst met kwaliteiten en 20% bijtelling voor alle carrosserievarianten met deze motor, heeft Opel nu een sterke troef in de zakelijk markt in handen. Wij voorspellen dat de gewenste verkoopstijging wel behaald zal worden.

  • Nog fraaier uiterlijk
  • Hoogwaardig binnenste
  • Comfortabel rijgedrag
  • Niet de ruimste voor z'n grootte
  • Fabrieksopgave verbruik absoluut onhaalbaar
  • Touchpad onnodige toevoeging
140 pk
350 Nm
200 km/h
11,0 s
6,6 (3.9) l/100km
104 g/km
B
22%
€ 31.195
€ 42.980
€ 788 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure

  • Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight

  • Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium

  • Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

  • Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

  • 2017 - Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Business Executive

  • 2014 - Opel Insignia 2.0 SIDI 4x4 Cosmo OPC Line

  • 2010 - Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • 2009 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 Turbo Cosmo