Rijden als een 'gewone' auto
Rijcomfort staat bij een bedrijfswagen doorgaans niet bovenaan het lijstje van belangrijkste zaken. Toch valt het weggedrag van de Tourneo Connect zeker niet tegen. De Tourneo staat op hetzelfde platform als de Focus, de Kuga en de C-Max en ook over het weggedrag van die auto's waren we goed te spreken. Toch is de besturing wat vager, de vering een stuk steviger - om naast vijf personen ook grote ladingen bagage aan te kunnen - en heb je meer last van zijwind.
Niet alleen het onderstel, maar ook de motor - de 1.0 EcoBoost - reden we al in meerdere andere Ford-modellen. Net als in die auto's komt de motor ook in de Tourneo Connect goed uit de verf. De Tourneo weegt weliswaar 1.500 kg en is niet zo aërodynamisch gevormd, en toch heb je aan de 100 pk sterke driecilinder ruim voldoende. Strepen zul je niet op het asfalt achterlaten, maar je komt nooit kracht tekort om soepel met het verkeer mee te gaan. Daarbij is de geluidsproductie van zowel de motor als de banden als de rijwind erg laag.