Ruimtewonder
Hoewel de 3 GT misschien geen schoonheidsprijs verdient, heeft het controversiƫle uiterlijk ook zo z'n voordelen. De doorlaadopening van de bagageruimte is dankzij de forse vijfde deur bijvoorbeeld gigantisch. Dat geldt ook voor de kofferruimte zelf, die met 520 liter iets groter is dan die van de Touring. Met een hendel leg je de achterbank eenvoudig plat en schuif je maximaal 1.600 liter in de Gran Turismo - 100 meer dan in de Touring. Daar staat tegenover dat de GT ook wat duurder is dan de Touring: voor een gelijk gemotoriseerde GT leg je zo'n 1.500 euro bij.
Voor die meerprijs biedt de GT niet alleen meer bagageruimte. Ook op de achterbank is de Gran Turismo beduidend ruimer dan een Sedan of Touring. Sterker nog: zelfs de grotere 5 Serie moet het hier afleggen tegen de 3 Serie GT. Het geheim zit 'm in de 11 cm langere wielbasis: de Gran Turismo staat namelijk niet op het onderstel van de Europese 3 Serie, maar op dat van de verlengde 3 Serie, die in China wordt verkocht. Dankzij de hoger geplaatste achterbank en de aflopende daklijn is de hoofdruimte dan weer niet zo royaal. Zeker met het panoramadak zit je vrij snel met je kruin tegen het dak.
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie CoupƩ 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive
2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition