Intro
Auto’s als de Suzuki SX4 verschijnen steeds vaker op de markt. De combinatie tussen hatchback, stationwagon en (kleine) terreinwagen geven deze auto’s een stoer uiterlijk. Dat de terreineigenschappen niet veel verder komen dan een drassige camping maakt voor veel kopers niet uit, men gaat veel meer voor het onverzettelijk ogende uiterlijk. Veel modellen zijn dan ook alleen met voorwielaandrijving leverbaar, of hooguit, optioneel met 4WD. Suzuki noemt dit 4Grip en voordelen heeft een dergelijke aandrijving zeker, maar het kost uiteraard ook extra geld. Maar bij de SX4 krijg je meer dan alleen een knopje voor de verschillende standen van dit systeem. Qua uiterlijk ziet hij er namelijk nét wat grover uit dan de 2WD-versie met zijn kunststof beschermdelen en spatbordverbreders. Na de 2WD met 1.6-benzinemotor getest te hebben is deze keer de 1.9 common-raildiesel aan de beurt. We zullen zien of de verschillen in het dagelijkse verkeer duidelijk naar voren komen.