Forever young
Alleen z'n vrolijke uitstraling is eigenlijk al genoeg om voor kriebels in je buik te zorgen, maar gelukkig heeft de Beetle nog meer te bieden. De stille, soepele aandrijflijn past bijvoorbeeld perfect bij het onthaastende karakter van de auto, en dat geldt ook voor de goede isolatie. Het zou ons niet verbazen dat de Beetle Cabrio ook in de winter z'n mannetje staat. Voor het snellere bochtenwerk kun je de Beetle beter laten staan, maar op de boulevard voelt 'ie zich helemaal thuis. Wel even oppassen met parkeren als je bij je favoriete strandtent gaat lunchen, want heel overzichtelijk is de auto niet.
Een koopje is de moderne Kever al net zo min, al moest je voor de open variant van de New Beetle nog dieper in de buidel tasten. Voor de 1.2 TSI in basisuitvoering vraagt Volkswagen ruim 26 mille; de 1.4 TSI Sport met DSG-transmissie mag voor 37.000 euro mee. Daar krijg je dan wel een goed uitgeruste auto met ruimte voor vier personen voor terug. Al met al is de Beetle Cabrio - uiteraard net als de dichte Beetle - niet alleen goedkoper, maar ook weer een stukje volwassener geworden. En dat materiaalgebruik? Dat zien we dan maar als een uiting van z'n eeuwige jeugd.
- Vrolijke uitstraling
- Rustgevend karakter
- Fijne aandrijflijn
- Zicht naar achteren
- Afleesbaarheid infotainmentdisplay
- Materiaalgebruik