Positief plus
Toen we voor het eerst plaatsnamen in de nieuwe generatie cee'd viel ons de enorme vooruitgang van zowel het interieurdesign als de gebruikte materialen op. Niet eerder kwam het binnenste van de Koreanen qua kwaliteit zo dicht bij de Europese standaard. Net als bij de buitenzijde zijn de positieve kanten van het interieur gebleven: het materiaalgebruik is goed, de bagageruimte voldoende groot en de uitrusting ruim. Bovendien heeft Kia sportieve details toegevoegd die de kwaliteitsindruk alleen maar verhogen. Zo zitten de Recaro-stoelen als gegoten, kun je een koppel- en turbodrukmeter tevoorschijn halen en is ook het binnenste voorzien van allerlei roodkleurige details. Het stuur is wat aan de grote kant, al ligt het prettig in de hand. Verder is het voorzien van fraai leer met gestikte 'GT-letters'. Een wat kleinere diameter is net wat fijner voor het stuurwerk waar deze auto toe uitdaagt. Ondanks de forsere voorstoelen is de ruimte achterin verrassend groot. Passagiers van gemiddelde lengte zitten ruim en raken met hun knieƫn de achterzijde van de stoelen niet. De daklijn blijkt vooral optisch sterker af te lopen dan dat hij echt doet, want ook de kruinen blijven bespaard van contact met de hemel. Qua gebruikte materialen zit het in het binnenste wel goed, al zit er een rammel in het schuif-/kanteldak.
2013 - Kia cee'd 1.6 GDI DCT Super Pack
2013 - Kia pro_cee'd 1.6 CRDI Super Pack
2012 - Kia cee'd Sportswagon 1.6 GDI Plus Pack
2012 - Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack
2011 - Kia Pro_cee'd 1.6 CVVT Seven
2009 - Kia cee'd Sporty Wagon 1.6 CVVT EcoDynamics First Edition
2009 - Kia Pro_cee'd 1.4 CVVT ISG X-ecutive
2008 - Kia Pro_cee'd 1.6 CRDi X-ecutive
2007 - Kia cee'd Sporty Wagon 2.0 CRDi X-ecutive
2007 - Kia cee'd 1.4 CVVT X-ecutive