Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

Arnold van Schepen - 10 juli 2013

Concurrerend

Onze kennismaking met de vernieuwde Micra was kort, maar krachtig. Al het goede van de bestaande versie is gebleven en Nissan is erin geslaagd de Micra beter te laten aansluiten bij de Europese concurrentie. Hoewel er geen grote technische wijzigingen zijn doorgevoerd, herkennen we enkele punten van kritiek uit de vorige test niet meer in de vernieuwde Micra. Het afrolgeluid van de banden is minder aanwezig en ook bleven we prima in de stoelen zitten bij het betere bochtenwerk. Kennelijk één van de voordelen van een nieuwe bekledingsstof. Lekker rijden deed de Micra al en nu heeft 'ie ook een (aan)sprekend snoetje gekregen. Prijzen zijn nog niet bekend, maar als de Micra de prijsstrategie van de nieuwe Note volgt, dan kon dat nog wel eens heel redelijk zijn. Nissan is in elk geval fair door te spreken van een vernieuwde Micra; met een passende prijsstelling kan het de opmaat zijn voor een mooi staaltje volksverleiderij.

  • Fijne, levendige motor
  • Onderstelafstemming
  • Solide onderstel / carrosserie
  • Overhellen in bochten
  • Indirecte besturing rond middenstand
  • Geen airco standaard
98 pk
147 Nm
180 km/h
11,3 s
4,9 (4.1) l/100km
95 g/km
B
22%
€ 10.950
€ 15.655
€ 287 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Mazda 2 1.3hp TS+

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine

  • Fiat Punto TwinAir Easy

  • Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • Chevrolet Aveo 1.4 LT

  • Hyundai i20 1.2HP i-Motion

  • 2019 - Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • 2017 - Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • 2011 - Nissan Micra 1.2 DIG-S Acenta

  • 2011 - Nissan Micra 1.2 Tekna

  • 2008 - Nissan Micra 1.4 16v Acenta Pack

  • 2006 - Nissan Micra C+C 1.4 Tekna