...kleine interne wijzigingen
Het feit dat de Micra in zoveel landen verkocht wordt, is een zegen en een vloek in één. Het is een zegen omdat het de Micra betaalbaar maakt, want ook minder koopkrachtige wereldburgers moeten zich een Micra kunnen permitteren. Het is een vloek omdat het gevolgen heeft voor de gebruikte materialen en afwerking, hoewel we daar tijdens de vorige test weinig reden tot klagen voor hadden. Toch heeft Nissan de gelegenheid te baat genomen om het interieur te verbeteren. Daar zijn de wijzigingen minder ingrijpend dan aan de buitenkant, de maar de grootste wijziging springt meteen in het oog. Dat is de nieuwe middenconsole, waarin bij de luxere versies de laatste versie van NissanConnect is ondergebracht. Het instrumentarium is eveneens vernieuwd, maar dat zal je pas opvallen als je langere tijd met de huidige versie hebt gereden, echt heel ingrijpend is het niet. Maar door vele kleine wijzigingen in bekleding en texturen oogt het interieur van de Micra wel een stuk hoogwaardiger, iets dat de kritische Europese consument zeker zal behagen.
De drie bekende uitrustingniveaus Visia, Acenta en Tekna zijn gebleven. De Micra is altijd voorzien van centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrische ramen voor, front- en zijairbags voorin en gordijnairbags. De Acenta heeft de nodige chroomrandjes her en der, meegespoten bumpers en deurgrepen, een dakspoiler, 15 inch lichtmetaal, handbediende airco, met leer bekleed stuurwiel en audio met CD en bluetooth. De Tekna voegt daar veel luxe aan toe: NissanConnect navigatie en audio, parkeersensoren achter, Parking Slot Management, mistlampen voor, licht- en regensensoren en elektrisch inklapbare spiegels. Optioneel kan de Tekna nog uitgerust worden met een panoramadak en intelligente sleutel.