Aangenaam comfortabel
Van die facelift plukte vooral het interieur de vruchten. Want zo behoudend als de koets van de S80 werd vernieuwd, zo ingrijpend werd het dashboard herontworpen. Sinds kort is zelfs de keuzehendel voor de automaat helemaal 'Volvo-nieuwe-stijl'. Gevolg is dat het weer mooi in de pas loopt met Volvo's andere modellen en dat betekent dat het met de ergonomie wel goed zit (al is de bediening van het nieuwe Sensus-systeem, dat de multimedia herbergt, in het begin even wennen). Knoppen laten zich intuïtief besturen en dat maakt het rijden in de S80 rustgevend en aangenaam comfortabel.
Uiteraard draagt ook het voor Volvo zo kenmerkende meubilair bij aan het comfort. Zowel voor- als achterin houd je het moeiteloos uren uit. En ook al is de S80 niet meer de jongste, het materiaalgebruik en de afwerking detoneren geenszins bij wat je van een auto van dit kaliber mag verwachten (al voelen de ventilatieroosters een beetje fragiel aan, wat ze overigens niet zijn). Dat geldt ook voor de goede geluidsisolatie: je kunt aan boord rustig een gesprek voeren zonder je stem te hoeven verheffen. Enkel de afrolgeluiden van de fraaie 18 inch wielen zijn iets te nadrukkelijk aanwezig.
Lancia Thema 3.0 V6 MultiJet II 239pk Platinum
Mercedes-Benz E-Klasse E200 BlueDIRECT Avantgarde
Infiniti M37S Premium
Cadillac CTS 2.0T Premium
Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition
Mercedes-Benz E-Klasse Limousine E 300 BlueTEC Hybrid Avantgarde Ambition
Saab 9-5 2.0 TiD Vector Exklusiv
BMW 5 Serie 530d High Executive
BMW 5 Serie Sedan 518d Business
BMW 5 Serie 523iA High Executive
Infiniti Q70 2.2d Performance+
Infiniti M35h GT Premium
Jaguar XF 2.2D