Honda Civic 1.3i-DSI I-VTEC Hybrid

Dennis van 't Kruis - 15 mei 2006

Het interieur

Achter het stuur zittend valt op dat het dashboard minder uitbundig is dan het exemplaar in de eerder geteste vijfdeurs, het verschil zit hem vooral in het feit dat er minder accentdelen zijn, zoals de diepzwarte en zilvergrijze die wel ik wel tegen kwam in de dieselende versie. Afgaande op de folder die ik meekreeg van de verkoper is het ook niet mogelijk om een van deze zaken bij te bestellen, het enige wat wel kan is het laten monteren van een lederen interieur. De prijs hiervoor is € 2.000,-. Desondanks blijft het dashboard een van de origineelste ontwerpen die er momenteel in een auto zijn gemonteerd. Deze motor wordt trouwens gewoon door een sleutel met baard gestart. Op het dashboard is de start-/ stopknop de grote afwezige. Wel opvallend aanwezig is de dieprode knop die de bediening op zich neemt van de alarmlichten. De stoelen zouden misschien een iets langere zitting kunnen gebruiken, maar met de zijdelingse steun is het goed gesteld. De instap naar de achterbank is voldoende ruim, eenmaal gezeten heb je als passagier geen reden tot klagen. De kofferbak valt wel enigszins tegen met slechts 350 liter. Daarmee blijft de Hybrid fors achter bij zijn vijfdeurs naamgenoot die in normale stand al 485 liter heeft.

115 pk
170 Nm
185 km/h
12,1 s
onb (4.6) l/100km
109 g/km
B
22%
€ 22.850
€ 23.812
€ 437 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Volkswagen Jetta 1.6 Trendline

  • Chevrolet Cruze 1.6 LS

  • 2017 - Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • 2015 - Honda Civic Type R GT

  • 2014 - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • 2012 - Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • 2012 - Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

  • 2007 - Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

  • 2006 - Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive