Vuurwerk
Tijd voor het echte werk. De draaiknop boven de startknop krijgt een draai naar rechts, waarna de SLS op scherp staat. Heel groot zijn de verschillen tussen de standen niet, maar je merkt wel dat de besturing en het onderstel strakker worden en de respons van het gaspedaal en de transmissie nog feller naarmate de sportieve rijmodi worden ingeschakeld. Opvallend is vooral hoe gecontroleerd en koersvast de SLS zich laat besturen. Je voelt haarfijn aan wat er onder je gebeurt en door de precieze besturing kun je de SLS - ook op hoge snelheid - loepzuiver een bocht in sturen.
De sportwagenbeleving wordt geïntensiveerd door de rauwe, hese klanken die de V8 via beide uitlaten tegen het asfalt smijt. Op constant tempo hoor je vooral windgeruis, maar zodra het gaspedaal tegen de vloerbedekking gaat, komt een verslavende, sensationele grom daar overtuigend bovenuit. Alsof het geluid an sich nog niet genoeg is, vertolken de plofjes in de uitlaat de enorme krachten die voor je neus vrijkomen. Met zoveel spektakel wil je, ongeacht de temperatuur, simpelweg altijd open rijden en dan is het prettig dat de SLS tegen betaling van 650 euro kan worden uitgerust met Airscarf, die hete lucht in je nek blaast. Onze tip: altijd doen!