Uniek en praktisch
In het binnenste gaat de vergelijking met zijn merkgenoten door, al zijn niet alleen elementen uit de Fiesta zichtbaar. Ook de Focus heeft invloed gehad op het binnenste van de B-Max. Vooral de met knoppen bezaaide middenconsole heeft grote overeenkomsten met die uit de middenklasser. Qua uitstraling zit het - door de hoogglans zwarte afwerking - wel snor, al kost het even tijd je door de brij van knoppen te werken. Ford spreekt zelf van een 'premium' afwerking van het interieur. Al is de bovenzijde van het dashboard gemaakt van een fraaie 'soft touch' kunststof, voelen de bedieningsknoppen solide aan en zijn handgrepen en ventilatieroosters voorzien van chromen omlijstingen, 'premium' is het in totaal nog niet. Qua afwerking tellen we toch een aantal missers, zoals de keiharde portierbekleding en ongelijke naden tussen het dashboard en de deuren, om het interieur aan die norm te laten voldoen. In het geheel ziet het binnenste er echter prima uit, waarbij de fijn zittende stoelen en het compacte en dikke stuurwiel een bijzondere vermelding waard zijn.
Hét unique selling point van de B-Max is - zoals eerder genoemd - het ontbreken van de B-stijl en de twee schuifdeuren achter, in plaats van normale portieren. Door deze toepassingen ontstaat een brede opening van anderhalve meter als zowel de schuifdeur als het voorportier geopend is. Niet alleen in z'n klasse is dit uniek, geen enkele andere auto die op dit moment te koop is kent een gelijke of grotere vrije instapruimte. Vooral hierdoor is de doelgroep van de auto bepaald op jonge gezinnen met één of twee kinderen en zestigplussers. Ook de hoge zit werkt voor beide doelgroepen in het voordeel. Qua ruimte op de achterbank is er - als de voorstoelen in de gemiddelde stand staan - net genoeg ruimte voor een volwassene om comfortabel te zitten. Kinderen zullen zich beter op hun gemak voelen achterin de B-Max.
Geheel achterin is voldoen bagageruimte beschikbaar voor de wekelijkse boodschappen en de vakanties. Voor meer ruimte is de achterbank in delen neerklapbaar tot een geheel vlakke laadvloer, maar ook onder de bodem van het bagageruim zijn extra liters beschikbaar. Deze bodem is ook te verwijderen voor permanent meer ruimte, al komt daar een tildrempel voor terug.