Amerikaanse luxe
Ook binnenin oogt de RX vertrouwd. Er is een nieuw stuur geplaatst en de bediening van het multimedia systeem is aangepast. Moest je de controller eerst kantelen als een joystick om de cursor op het scherm te bewegen, nu schuif je hem in de gewenste richting als een computermuis. Dat vereist nauwelijks gewenning, juist omdat het zo op een muis lijkt. Het systeem zelf werkt ook vrij intuïtief, dankzij de logische menustructuur en de heldere schermen. Misschien had de navigatie op grafisch gebied nog wat strakker kunnen zijn, maar het wijst je goed de weg en dat is uiteindelijk het belangrijkst. De telefoon en het navigatiesysteem laten zich ook via spraakbesturing bedienen, wat erg trefzeker werkt en dat hebben we ook wel eens anders meegemaakt.
Qua uitstraling is het interieur van de RX nog steeds erg Amerikaans. Toppunt is de open schakelcoulisse, iets dat de Duitse drie al vele jaren hebben afgezworen. Ook de knoppen en schakelaars doen denken aan lang vervlogen tijden. Over de uitrusting echter niets dan lof, zeker bij deze President Line. Wat te denken van een Mark Levinson geluidssysteem met vijftien speakers, tienvoudig verstelbare stoelen met verwarming en ventilatie en parkeercamera's aan de achter- én zijkant? Klein voetnootje is wel dat de President Line bijna 30 mille (!) méér kost dan de Business Line. De vanafprijs van de RX ligt met 61 mille een stuk lager dan bij de concurrentie, lang leve het BPM voordeel. Een instapper X5 kost 69 duizend euro, de ML is er vanaf 71 duizend.