Wie durft?
Enigszins bekocht voel je je wel met dat verbruik: veel concurrenten waarover wél 20% kan worden bijgeteld, scoren in de praktijk niet of nauwelijks beter. Toch lijkt juist dat 'm de das om te doen: buiten de absentie van een fiscaalvriendelijke variant is er namelijk niet zoveel waarin de Accord tekortschiet. De 'kluisdeuren' en het ruimteaanbod van veel Europese rivalen ontbreken weliswaar, maar met de goede afwerking, het fijne onderstel en z'n onderscheidende vormgeving maakt de Japanner veel goed. Last but not least lijkt z'n stevige prijskaartje een pijnpunt voor de Accord. Toegegeven, 47 mille is niet niks, maar daarvoor krijg je wel een goed gemotoriseerde en bijzonder rijk uitgeruste auto terug. Wie durft?
- Sportieve uitstraling
- Uitgebalanceerd onderstel
- Compleet uitgerust
- Ruimte achterin
- Lichte besturing
- Blikkerige portieren
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance
Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i Executive Lineartronic
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium
Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class
Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo
Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT
Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline
Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business