Bijgepunt of afgevlakt?
De uiterlijke wijzigingen aan de vernieuwde Ibiza springen het meest in het oog wanneer je een auto met bi-xenon verlichting ziet. De koplampen zijn getooid met een led-strip die de familiebanden met Audi duidelijk onderstreept. Bij nadere inspectie valt het op dat de overstekende rand van de motorkap boven de koplampen is verdwenen; de Seat-designers hebben de koplampen, motorkap en grille helemaal strakgetrokken en daarmee is een markant designaspect van de Ibiza verdwenen. Jammer, want daarmee is iets eigens van de Ibiza verloren gegaan. De achterlichten zijn ook aangepakt, de indeling van de lampen is gewijzigd en ze worden van ledjes voorzien bij de genoemde bi-xenon koplampen. Bekijk je de SC vanaf de zijkant, dan staat er een behendig wagentje waar je zijn leeftijd van dik vier jaar niet aan ziet. Het design doet recht aan de "C" van coupé in de typeaanduiding en de kleur Apoloblauw staat de Ibiza erg goed. De meerprijs van bijna vierhonderd euro is goed besteed aan deze lakkleur. De overige cosmetische en technische wijzigingen moeten we met een vergrootglas zoeken. Zo is het instrumentencluster beter afleesbaar gemaakt en slikt het handschoenvak tegenwoordig bijna elf liter.