Chevrolet Cruze Stationwagon 1.4 Turbo LTZ

- 4 juli 2012

Haalbare ambitie

Aan ambitie is bij automerken nooit een gebrek, al moet je je in veel gevallen afvragen of de gestelde ambities wel haalbaar zijn. Met de introductie van de Stationwagon op de Nederlandse markt wil Chevrolet - zoals gezegd - het verkoopaantal van de gehele Cruze-lijn verdubbelen. Al lijkt dit zo op het oog misschien iets te ambitieus, de Stationwagon heeft zeker wel de potentie een breder koperspubliek aan te spreken dan de hatchback en sedan. Vooral jonge gezinnen of mensen die net even wat meer ruimte nodig hebben, hebben aan de Cruze Stationwagon een betaalbare en goed rijdende auto. Maak je meer kilometers, dan is er ook de nieuwe 1.7 diesel leverbaar. Ook deze reden wij - zij het wat korter - in het Duitse landschap. Al is deze motor met zijn 130 pk iets minder vermogend, het hoge koppel vangt dit verschil op. Over de gehele linie kunnen we concluderen dat Chevrolet met de Cruze Stationwagon een goed product heeft neergezet om de gestelde ambitie te kunnen halen en als er in de toekomst een 20% bijtellingsvariant gebracht wordt, kunnen de ambities zelfs overtroffen worden.

  • Comfortabel rijgedrag
  • Ruimte voor lijf, leden en bagage
  • Prettige bediening versnellingsbak
  • Matige materialen in het interieur
  • Gevoelloze besturing
  • Geen 20% bijtelling
140 pk
200 Nm
200 km/h
9,5 s
onb (5.7) l/100km
134 g/km
C
22%
€ 24.895
€ 24.895
€ 456 / maand
€ - € / kwartaal
  • Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Businessline

  • Kia cee'd Sportswagon 1.6 GDI Plus Pack

  • Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

  • Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive

  • Kia cee'd 1.6 GDI DCT Super Pack

  • Kia cee'd Sporty Wagon 1.6 CVVT EcoDynamics First Edition

  • Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business

  • 2011 - Chevrolet Cruze 2.0D LTZ

  • 2009 - Chevrolet Cruze 1.6 LS